B (1K)y (1K)d (1K)l (1K)o (1K)v (1K)o (1K)z (1K)
ѕ≥дтримаЇмо транспортник≥в м≥ста!
logo_b (1K)
ѕиш≥ть: bydlovoz@i.ua головна форум опитуванн¤ русский альтернативний сервер http://bydlovoz.narod.ru

Ќовини

25.10.2006 Ћьв≥в робить ставку на Ћј«и

Ќа початку 21 стол≥тт¤ Ћьв≥в постав перед необх≥дн≥стю зам≥ни м≥ського електротранспорту Ч трамвайний парк у м≥ст≥ зношений на 100%, а тролейбусний Ч на 67%. ѕод≥бна ситуац≥¤ спостер≥гаЇтьс¤ не лише у Ћьвов≥, а й у б≥льшост≥ украњнських м≥ст, де з 1991 року нов≥ трамвањ та тролейбуси фактично не закуповувалис¤. Ќа цей момент також припала криза ≥ п≥дприЇмств, ¤к≥ спец≥ал≥зувалис¤ на виробленн≥ та ремонт≥ електротранспорту.

« огл¤ду на це,  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в прийн¤в концепц≥ю розвитку м≥ського електротранспорту, ¤ка маЇ за мету покращити ситуац≥ю ¤к у сам≥й м≥ськ≥й господарц≥, так ≥ становище виробник≥в ц≥Їњ галуз≥. ≤нша ж ур¤дова постанова визначаЇ, що при закуп≥вл≥ транспорту органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ мають надавати перевагу в≥тчизн¤ному виробнику.

¬ ”крањн≥ три п≥дприЇмства освоњли випуск тролейбус≥в Ч Дѕ≥вденний машинобуд≥вний завод ≥мен≥ ќ. ћ. ћакароваФ,  ињвський державний ав≥ац≥йний завод Дјв≥антФ та ЂЋј«Ф, а трамвайних вагон≥в Ч холдингова компан≥¤ ДЋуганськтепловозФ та сп≥льне украњнсько-чеське п≥дприЇмство Д“атра-ёгФ.

ўе на початку 90-х рок≥в минулого стол≥тт¤ Ћј«, в≥домий перш за все ¤к виробник автобус≥в, освоњв випуск електротранспорту, що й дос≥ обслуговуЇ льв≥вськ≥ маршрути. Ќа початку ’’≤ стол≥тт¤ п≥дприЇмство з огл¤ду на статистику зношеност≥ електротранспорту в ”крањн≥ вир≥шило зробити основну ставку саме на випуск комунального транспорту Ч тролейбус≥в та трамвањв.

¬иробництво тролейбус≥в передбачено ≥нвестиц≥йною програмою «ј“ ДЋьв≥вський автомоб≥льний заводФ, ¤ку 2004 року затвердив  абм≥н. «г≥дно з нею, до 2007 р. Ћј« беретьс¤ робити до 80 тролейбус≥в в р≥к. «авод також приступив до розробки власноњ модел≥ трамваю, ≥ вже з 2008 року маЇ нам≥р налагодити њх випуск.

—ьогодн≥ Ћј« немаЇ проблем з≥ збутом своњх тролейбус≥в, њх активно закуповуЇ  ињв, Ћьв≥в, „ерн≥вц≥, ≤вано-‘ранк≥вськ та ≥нш≥ м≥ста ”крањни. “ак, Ћьв≥в вже закупив у льв≥вського виробника 15 тролейбус≥в, них 7 Ч нов≥ тролейбуси з низьким р≥внем посадки, 8 Ч тролейбуси стар≥шоњ модел≥.

ћожна припустити, що не останню роль у зростанн≥ попиту на льв≥вську продукц≥ю з≥грала вже згадана постанова  абм≥ну. Ѕезумовно, виробникам така постанова т≥льки на руку, адже вони мають гарант≥йний ринок збуту. ѕроте чи такий же позитивний ефект вона дасть ≥ дл¤ м≥ст?

ƒе¤к≥ експерти вважають, що  абм≥н мав би розробити ц≥лу програму розвитку п≥дприЇмств, ¤к≥ випускають комунальний транспорт. Дя п≥дтримую цю постанову, але, ¤кщо  абм≥н запропонуЇ ц≥лу технолог≥чну програмуФ, Ч за¤вив голова депутатськоњ ком≥с≥њ ≥нженерного господарства транспорту ≥ звТ¤зку Ћьв≥вськоњ м≥ськради ¬асиль ѕопович. Ќа його думку, ур¤д повинен не т≥льки п≥дтримувати в≥тчизн¤ного виробника, але й формувати умови, щоб њхн≥ технолог≥њ в≥дпов≥дали найсучасн≥шим св≥товим стандартам. Дякщо цього не буде , то ц≥ тролейбуси нестимуть велику небезпеку. “ому вважаю, що, з одноњ сторони,  абм≥н зробив правильно, зац≥кавивши украњнського виробника, а м≥ста Ч п≥дтримувати украњнську продукц≥ю. јле в≥н не написав ≥ншу постанову Ч чим в≥н п≥дсилить цей процесФ, Ч сказав голова ком≥с≥њ.

¬асиль ѕопович схвально оц≥нюЇ процес д≥њ постанови у Ћьвов≥. ¬≥н задоволений техн≥чними та ≥ншими параметрами транспорту, ¤кий Ћј« вже постачаЇ м≥сту. Дя вважаю, що вс≥ нов≥ тролейбуси в≥дпов≥дають Ївропейським стандартам, ¤ких потребуЇ наше м≥сто. ј те, що так≥ тролейбуси випускаЇ Ћј«, говорить про те, що за технолог≥чним р≥внем в≥н дос¤гаЇ стандарт≥в Ївропейських виробник≥в ≥ тому в≥н маЇ перспективу випускати продукц≥ю, ¤ка б користувалас¤ попитом не т≥льки в ”крањн≥, а й у ™вроп≥Ф, Ч додав ѕопович. «а його словами, св≥дченн¤м високих стандарт≥в тролейбус≥в льв≥вського виробника Ї те, що њх закуповуЇ столиц¤.

ƒиректор ДЋьв≥велектротрансуФ ќлег Ѕ≥локурий також схвально поставивс¤ до перемоги Ћј«у у тендер≥ на поставку тролейбус≥в Ћьвову.

ДЌам подобаютьс¤ ц≥ тролейбуси, вони гарн≥ ззовн≥. ЌемаЇ в нас також серйозних зауважень до них у частин≥ експлуатац≥њ, та й в загальному продукц≥¤ хороша. ≤ добре те, що саме Ћј« перем≥г, бо виробник Ї пор¤д ≥ ¤кщо Ї ¤к≥сь зауваженн¤, то ми одразу пишемо њм за¤вку ≥ вони виправл¤ють свою помилку. ј, ¤кби то було десь у ƒн≥пропетровську, то њм доводилос¤ б присилати свого спец≥ал≥ста ≥ проблема вир≥шувалас¤ б значно довшеФ, Ч сказав в≥н.

Ќа тому, що Ћьв≥в маЇ свого виробника тролейбус≥в, наголошуЇ також начальник м≥ського управл≥нн¤ транспорту ≥ звТ¤зку ћикола Ўкурган. Д“е, що Ћј« перем≥г у тендер≥ Ч це дуже добре, тому що так чи ≥накше нам доведетьс¤ купувати ц≥ тролейбуси, а ¤кщо ми њх будемо купувати в наших виробник≥в, ¤к≥ знаход¤тьс¤ у Ћьвов≥ Ч це в квадрат≥ добре, бо кошти будуть на м≥сц≥ ≥ п≥де њх оборот. ѕродукц≥¤ у них дуже хороша, ми нав≥ть не спод≥валис¤, що Ћј« може випускати таку ¤к≥сну продукц≥ю. Ќа сьогодн≥шн≥й день њх ¤к≥сть за пТ¤тибальною шкалою Ч Д4,99Ф, бо на Д5Ф бал≥в робить лише Ќ≥меччинаФ, Ч сказав в≥н.

¬одночас, саму постанову  абм≥ну Ѕ≥локурий оц≥нюЇ не наст≥льки схвально, ¤кщо у випадку з тролейбусами маЇмо потужного виробника, так ще й м≥сцевого, то з трамва¤ми виникаЇ проблема. ¬же згадан≥ ДЋуганськтепловозФ та дн≥пропетровський Д“атра-ё√Ф спец≥ал≥зуютьс¤ на виготовленн≥ вагон≥в дл¤ широких кол≥й, натом≥сть Ћьвову потр≥бн≥ Двузькокол≥йкиФ.

Ћьв≥в сьогодн≥ розробл¤Ї проект бюджету на 2007 р≥к ≥ не в≥домо ск≥льки кошт≥в буде передбачено на оновленн¤ електротранспорту. ѕроте чиновники наголошують, що процес оновленн¤ комунального транспорту обовТ¤зково триватиме.

јндр≥й ћакаренко
http://www.vgolos.com.ua/articles/4401.html
¬с≥ права застережено.
ѕередрук т≥льки з посиланн¤м на "Ѕидловоз"
Ћьв≥в, транспорт, ћ≥ська рада, проблеми транспорту, бидловоз. “ранспортники. м≥ський голова, льв≥в Ћьв≥вська
Hosted by uCoz